15 Comments

  1. hafizmd
    December 24, 2013 @ 2:00 pm

    Rasanya peraturan FAM dah jelas, tp pelaksanaannya tak serius. Tu yg ramai pemain buat main2 jer dgn undang2 yang ada.

    Pengurus pemain…bagus jugak tu…tp takut pemain tak mampu nak bayor gaji pengurus….hohoho

    Reply

    • azwan
      December 24, 2013 @ 3:22 pm

      pemain kita dibayar gaji yang mahal. kalau pengurus pemain tu bijak. banyak lagi sumber kewangan yang dia boleh cari.

      Reply

  2. zik
    December 24, 2013 @ 6:45 pm

    Fam pun tak tegas… tindakan pun agak lambat, kita tengok pengurusan negara2 yg bagus sekrang nie contohnya jepun pun boleh tahan.

    Reply

    • azwan
      December 30, 2013 @ 11:36 pm

      banyak negara dah maju dalam bidang pengurusan bola sepaknya. Malaysia ni katanya ‘Liga Profesional’ tapi pengurusan masih lagi amatur

      Reply

  3. titan
    December 27, 2013 @ 4:43 pm

    bab pelaksanaan dan penguatkuasaan tu yang fail banyak.

    camana orang nak respect kalau, bab tu aje dah huru-hara..

    Reply

    • azwan
      December 30, 2013 @ 11:35 pm

      betul tu. aku setuju gak. peraturan dah ada. tapi penguatkuasaan lemah. tidak tegas

      Reply

  4. hazman aka species1980
    December 30, 2013 @ 6:36 pm

    Masih banyak perkara yang boleh diperbaiki dari pengurusan pentadbiran FAM secara keseluruhannnya…

    Reply

    • azwan
      December 30, 2013 @ 11:35 pm

      pengurusan FAM perlu lebih profesional. kena berubah dari banyak segi dan perkara

      Reply

  5. Adi
    February 27, 2014 @ 11:27 am

    Agak2 sistem jurulatih merangkap pengurus pasukan dah boleh di praktikkan di liga Malaysia x?

    Reply

    • azwan
      February 27, 2014 @ 12:40 pm

      mungkin belum tiba masanya lagi, kita masih belum betul-betul dalam liga yang diuruskan secara profesional. tetapi pemain bola sepak malaysia memang perlukan pengurus peribadi, supaya lebih senang untuk menguruskan kerjayanya

      Reply

      • Adi
        February 28, 2014 @ 12:20 am

        Jadi memang xramai pemain2 liga termasuk kebangsaan ada pengurus sendiri?

        Reply

        • azwan
          March 1, 2014 @ 1:33 am

          rasanya ramai pemain Malaysia tak ada pengurus peribadi. itu sebab bila berlaku percanggahan dalam sebarang kontrak. ianya tidak diketahui oleh pemain. Pemain jadi terkontang kanting selesaikan masalah dia

          Reply

          • Adi
            March 2, 2014 @ 11:01 pm

            Mungkin sebab tu tiap musim ada je isu panas pemain yang pindah ke team lain.

          • azwan
            March 6, 2014 @ 9:35 am

            betul tu. ada pemain yang mungkin tidak berapa faham apa isi kandungan kontrak. sebab itu lah perlunya seorang pengurus peribadi

Tinggalkan Komen Anda